Raduša : Idovac

Gaj2

Specifikacija staze (ID=0044):

Staza
Smjer kretanja:Šćit-Jaklići - Jaklića staje - Rumbočko jezero - Idovac - Zahum-Varvare-Rumboci-Šćit
Opis staze:Staze je kružnoga tipa. Start je ispred konobe Gaj na Šćitu. Od konobe cestom prema samostanu i dalje lokalnom cestom prema istoku i spoju na glabnu cestu kroz Ramu. Na spoju lijevo prema zapadu. Nakon što se prođe polukružni most, na križanju desno uzbrdo asfaltnom seoskom cestom u selo Jaklići. Pratiti seoski put sve uzbrdo i lagano udesno sve do vrha i T-križanja. Tu desno i nakon toga oštro uzbrdo ulijevo sve do seoskoga groblja. Kraj groblja desno i nakon toga lijevo uzbrdo. Nakon 100-njak metara skrenuti desno na makadamski serpetinski uspon. Nakon ovoga malo jačega uspona dolazi se na plato i livadu gdje su Jaklića staje. Par serpetnina prije samoga izlaska na plato pruža se najljepši pogled na Ramsko jezero i savršena pozicija za fotografiranje. Na platou se desno  ide za tzv.Jaklićku planinu, a lijevo put Idovca. Pratiti put ulijevo. Nakon toga se prođe skretište za selo i ide se ulijevo put sjeverozapada i prolazi kroz šumu. Pratiti glavni put bez prestanka i ne skretati nigdje. Ovaj dio puta je vrlo ugodan makadam kroz šumu sa blagim usponom. Na putu će biti prvo skretanje ulijevo, pa skretanje udesno, ali ne ići ni jednim od njih već pratiti put uzbrdo. ovaj dio puta je jedna od najtežih dionica. Dijelom zbog nagiba,a više zbog uništenosti puta snijegom i vodama. Nakon uspona izlazi se na blagu zaravan na kojoj se ne skreće udesno već prati put ulijevo prema vrhu Raduše. Uskoro na putu je i  malo jezero naziva Rumbočko jezero. Iza jezera je odvojak udesno za sam vrh Idovac. Odvojkom uzbrdo i nakon što više ne možete voziti možete izgurati biciklo na sam vrh. Pogled sa vrha je fascinantan jer pruža vidik na dosta planina u BiH: Vranica, Vran, Čvrsnica, Bjelašnica, Malovan, Stožer, Cincar, Bitovnja, ..... Povratak ide na način da kada siđete sa vrha na križanju idete desno i pratite put prema jugu, sve do sela Zahuma. Spust vodi preko livada i kroz šumu kroz usječene tragove traktorskih kola. Spust spada među najljepše i najatraktivnije spusteve sa planina. Dosta zavoja, pristojan nagib i ugodna podloga u gornjem dijelu su pravi mamac za Enduro spusteve. U donjem dijelu je put dosta uništen i pun sitnoga kamenja te traži malo više tehničkoga znanja. Završno se silazu u selo Zahum i to kraj spomen kuće Dive Grabovčeve. tu se ide desno asfaltnom cestom nizbrdo do glavne ceste Kupres-Rama. Na spoju lijevo na glavnu cestu i pravo nizbrdo sve do glavne vidilice na Ramsko jezero. Sa vidilice kratko cestom nizbrdo i nakon toga desno na spoj na Marijanski put Solin-Sinj-Rama što ide uz jezero i vodi sve do Jaklića. Tu ponovno spoj na glavnu cestu i desno poznatim putem, kojim smo došli, nazad preko samostana do konobe Gaj.
Mapa
Pomoću padajućeg izbornika, gore-desno na mapi, možete odabrati jednu od 6 vrsta karata za prikaz podloge. Također možete uključiti i oznake mjesta. Pritiskom tipke miša na krajnju ikonicu gore-desno, možete raditi sa kartom preko cijele površine. Ispod karte je profil terena, te link za preuzimanje datoteke.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Youtube Video:

Naša Facebook stranica
Pogledajte našu Facebook stranicu

Dropbox mapa staza za Download
Zapisi staza u digitalnome obliku za Offline rad

Jedan komentar na Raduša : Idovac

1. Bravo za lijepu promociju Rame i rute po kojoj ste vozili! Nadam se da ste uživali!