Bjelašnica : Idbar – Lukomir

Lukomir – zovu ga i selo na kraju svijeta zbog svoje izoliranosti na planini Bjelašnici. Inače, to je naselje sa najvećom nadmorskom visinom u BiH. Ova staza je specifična jer povezuje dvije planine i dvije regije. Naime, početak staze je u eko selu ‘Raj u Raju’ koje se nalazi blizu naselja Čelebići na rječici Idbar ispod sjevero istočnih padina planine Prenj u Hercegovini. A Lukomir je na drugoj planini, preko puta na Bjelašnici koja se nalazi u Bosni. Odvoziti ovu stazu bi značilo baš u potpunosti okusiti Bosnu i Hercegovinu pod gumama vašega bajka. Naravno, ovdje govorimo o gorskoj ili visokoj Hercegovini, obzirom da Hercegovima ima i južni dio koji je potpuno opozitan ovim krajevima.

Specifikacija staze (ID=0083):

Staza
Smjer kretanja:Idbar-Čelebići-Konjic-Lukomir i istim putem nazad
Opis staze:Starta se iz Eko sela 'Raj u Raju' i ide put Konjica. Kada se dođe u Čelebiće, desno magistralnom cestom M-17 prema Konjicu. U Konjicu preko glavnoga mosta put Tarčina i Sarajeva. Nakon što se prođu Ovčari desno put naselja Džepi i Vrdolje. Pratiti neprestano puz uzbrdo. Prije Vrdolja ima lijevo skretanje, ali nastaviti pravo prema naselju. Vrdolje ima obilazni put sa juže strane ili pak prolaz kroz samo naselje. Svejedno koji put odaberete u oba slučaja ćete doći na istu točku iza naselja. Nakon što se prođe Vrdolje nailazi se na razkrižje gdje idemo odmah lijevo prema Bjelašničkome platou. Plato je u prvome dijelu prostrana golet. Pratiti put bez ikakvih skretanja koji vodi u šumoviti dio sve do  udoline zvane 'Raški do'. Dalje putem pravo i lagano prema istoku sve do slijedećega velikoga križanja. Na ovome križanju se sastaju put što dolazi iz Umoljana i ovaj. Na raskrižju pravo-desno i sve do kraja. Završno ulazimo u Lukomir sa prekrasnim pogledom na kanjon Rakitnice ispod njega. Povratak u Eko selo je istim putem.
Mapa
Pomoću padajućeg izbornika, gore-desno na mapi, možete odabrati jednu od 6 vrsta karata za prikaz podloge. Također možete uključiti i oznake mjesta. Pritiskom tipke miša na krajnju ikonicu gore-desno, možete raditi sa kartom preko cijele površine. Ispod karte je profil terena, te link za preuzimanje datoteke.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Youtube Video za ovu stazu nije pridružen !!!
GPX download ove staze
Preuzmite Bjelasnica-Idbar-Lukomir.gpx

Naše fotogalerije do sada
Pogledajte naše fotogalerije do sada

Naš Youtube kanal
Pogledajte naš Youtube kanal

Naša Facebook stranica
Pogledajte našu Facebook stranicu

Dropbox mapa staza za Download
Zapisi staza u digitalnome obliku za Offline rad