Omiš: Kostanje-Gata-Zakučac

Specifikacija staze (ID=0113):

Staza
Smjer kretanja:Omiš-Kostanje-Gata-Zakučac
Opis staze:Staza je iznimno atraktivna zbog izvandrednih prirodnih ljepota u okolici Omiša, te nije pretjerano zahtjevna osim downhill spusta Poučnom stazom Leopolda Mandića koji se nalazi na kraju staze. Početak staze je u Omišu te pratimo tok rijeke Cetine i odlazimo asfaltom prema Kostanjama. Na 9-om kilometru uz cestu na usponu serpentinama imamo izvor vode te tu možete obnoviti zalihe vode i nastaviti dalje, po dolasku u Kostanje na 23 kilometru skrećemo lijevo te nakon 30 metara opet lijevo, pratimo lagano nizbrdicu prema zaseoku Jurčevići te na 24-om kilometru se odvajamo desno pratimo cestu te se nakon 250 metara spajamo lijevo na makadamski put i započinjemo spust u dolinu gdje vozimo uz tok rijeke Cetine. Sada nam slijedi uspon, gdje na 29-om kilometru skrećemo opet lijevo i spajamo se na asfalat koji nas vodi sve do mjesta Gata. Nakon kratkog posjeta mjestu okrećemo se i vraćamo nazad te se na 36-om kilometru odvajamo desno kraj crkvice te potom nakon 20 metara idemo opet desno, nakon kratkog spusta opet skrećemo lijevo na 37-om kilometru i krećemo na zadnji kraći uspon nakon kojega slijedi adrenalinski spust Poučnom stazom Leopolda Mandića do HE Zakučac. Samu stazu nije baš lako naći nakon prolaska kroz ilegalni deponij smeća na 38-om kilometru silazimo sa makadama te nakon par metara spusta na desnu stranu nalazi se staza malo ju je teže uočiti te je potrebno dobro gledati. Taj dio staze nije vozljiv i potrebno je nositi ili gurati biciklu nekih 300 metara, nakon dolaska do vidikovca i uživanja u pogledu možete započeti zasluženi spust izvrsnom DH stazom prema Omišu. Za orijentaciju i lakše snalaženje na stazi kao i pronalazak same DH staze preporučio bi korištenje GPS uređaja.
Mapa
Pomoću padajućeg izbornika, gore-desno na mapi, možete odabrati jednu od 6 vrsta karata za prikaz podloge. Također možete uključiti i oznake mjesta. Pritiskom tipke miša na krajnju ikonicu gore-desno, možete raditi sa kartom preko cijele površine. Ispod karte je profil terena, te link za preuzimanje datoteke.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Youtube Video:
GPX download ove staze
Preuzmite Omis-Kostanje-Gata-Poucna-staza-Zakucac.gpx

Naše fotogalerije do sada
Pogledajte naše fotogalerije do sada

Naš Youtube kanal
Pogledajte naš Youtube kanal

Naša Facebook stranica
Pogledajte našu Facebook stranicu

Dropbox mapa staza za Download
Zapisi staza u digitalnome obliku za Offline rad

2 Komentara na Omiš: Kostanje-Gata-Zakučac

1. Ivan says:

Pošto sam sa ovog područja, tia bi dat prijedlog..
    Postoji puno bolja (po meni) staza od Leopolda Mandića za završni spust do HE Zakučac.
    Staza je više zemljana, pogotovo u donjem dijelu i većim dijelom prolazi kroz šumu, a što je većini bitno staza je gotovo duplo dulja od staze Leopolda. U gornjem dijelu staza je slična Leopoldu, kamen, krš..
    Staza je dijelom tematska (planinarski put) koji je uređivan nedavno, proteže se poviše kanjona rijeke Cetine, većinom paralelno sa Cetinom od Radmanovih do HE Zakučac, preko padine brda i kroz šumu poviše rijeke.
    Visinska razlika je cca ista kao kod staze Leopolda.
    Da bi se došlo do ove staze potrebno je u mjetu Ostrvica skrenuti put vidikovca prema kanjonu Cetine..
    Tematska staza je označena sve od Crkve u mjestu Ostrvica, tako da je nije problem pronaći.
    Tko bolje poznaje teren može već u mjestu Zvečanje, prije Ostrvice ući na makadamski put i njime doći do ove staze.