Vran: krug oko Vran planine

SPONZOR OVE STAZE: Konoba Vilinac Blidinje vam nudi smještaj, hranu te organizirano vođenje tura na području Blidinja

konoba-vilinac

Zasigurno,ovo je jedna od najljepsih tura u Parku Prirode Blidinje ! Zasto ? Zato sto je moze odvoziti svaki rekreativac sa srednjom kondicijskom spremom,a sama staza prolazi pored mnogih znamenitosti ove prekrasne destinacije ! Start ture najbolji je od konobe Mali Vilinac koja vam nudi:parking,hranu,pice,stalak za servis bicikla,najam bicikala te po zelji brdsko biciklistickog vodica. Tura traje od 4 do 6 sati-ovisno o kondicijskoj spremi i zelji za razgledavanjem prostora. Prije polaska obavezno ponijeti 3l vode(putem nema izvora) te hranu i energetske blokove. Kad sve to lijepo zategnete u svoje biciklisticke ruksake,slijedi polazak asfaltnom cestom u smijeru Blidinjskog jezera. Vec nakon dva kilometra skrecete desno na siroki makadamski put te ovdje pocinje prava car brdskog biciklizma. Nakon jos jednog kilometra, s desne strane, nalazi se Nekropola sa Steccima gdje mozete napraviti prvu pauzu. Nakon posjete Steccima slijedi sedam kilometarski uspon prema Kedzari(grob Dive Grabovceve). Nakon obilaska molitvenog prostora,penjete se jos kilometar,a onda slijedi spust prema Rami.Nakon par kilometara na prvom vecem krizanju skrecete lijevo prema Tribisevu te nakon jos jednog kilometra opet lijevo u Vran Planinu.Slijedi pet kilometarski sumski put s dinamicnim izmjenama penjanja i spustanja,a onda izlazite na visoravan ipod vrha planine kojom se vozite par kilometara do spomenika poginulim braniteljima u snjeznoj oluji . Tu valja napraviti pauzu nakon koje slijedi odlican spust prema Tomislavgradu tj. prema selu Lipa. Spust zavrsava pored groblja gdje skrecete lijevo na asfaltnu cestu kojom se vozite dva kilometra do ponovnog makadama. Opet vas ceka sedam kilometarski uspon do Svinjace i prevoja Grla. Od Grla(klanac)se spustate prema Blidinjskom jezeru nakon kojeg vas ceka asfaltirani pravac u duzini od osam kilometara do vase pocetne tocke,konobe Mali Vilinac,tj. cilja.

Specifikacija staze (ID=0039):

Staza
Smjer kretanja:
Opis staze:Početak ove staze je na prijevoju Sovićka vrata, iako ste mogli startati sa bilo koje pozicije na Blidinjskoj visoravni. Staza čini potpuni krug oko Vran planine u samome podnožju i  vožnjom po njoj ćete dobiti potpuni uvid i osjećaj ove planine. Ova planina je bila dobro znano leglo hajduka u vrijeme turske vladavine, a posebno Mijata Tomića. S toga bismo ovu vožnju mogli nazvati i 'Stazama Mijata Tomića'. Krenimo sa vožnjom. Od Sovićkih vrata laganom uzbrdicom po starom dobrome makadamu sve do novoprobijenoga puta Blidinje-Rama. Priključiti se na put i nastaviti njime preme Rami. Na prvome velikome križanju idemo lijevo, na put što vodi ispod zapadnih obronaka Vrana. Uskoro dolazimo do skretanja udesno za Trebiševo, ali nastaviti putem pravo kroz šumu. Ako pak želite vožnju po otvorenim proplanku tada možete slobodno na Trebiševo i onda na trebiševskim livadama lijevo te se ponovno spojiti na ovaj glavni put. Nakon kilometra dolazi se do male livade sa spomenikom pri kraju iste. Od te točke slijedi spust prema prema zapadu sve do ceste Tomislavgrad-Blidinje. Tijekom vožnje ovim putem, biti će još skretanja ulijevo ili desno, ali treba bez prestanka pratiti put pravo . Kada se dođe na spoj sa tom cestom, skrenuti lijevo i samo pratiti put uzbrdo koji vas vodi ponovno na Blidinjsku visoravan. Prije samoga izlaza na visoravan proći će se i kraj odvojka za lokaciju Svinjača, ali ne ići tum putem već ulijevo prema istoku glavnim putem.
Mapa
Pomoću padajućeg izbornika, gore-desno na mapi, možete odabrati jednu od 6 vrsta karata za prikaz podloge. Također možete uključiti i oznake mjesta. Pritiskom tipke miša na krajnju ikonicu gore-desno, možete raditi sa kartom preko cijele površine. Ispod karte je profil terena, te link za preuzimanje datoteke.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Youtube Video za ovu stazu nije pridružen !!!
GPX download ove staze
Preuzmite Vran_Krug_Oko_Vrana.gpx

Naše fotogalerije do sada
Pogledajte naše fotogalerije do sada

Naš Youtube kanal
Pogledajte naš Youtube kanal

Naša Facebook stranica
Pogledajte našu Facebook stranicu

Dropbox mapa staza za Download
Zapisi staza u digitalnome obliku za Offline rad

2 Komentara na Vran: krug oko Vran planine

1. mtb blidinje says:

Fenomenalna tura., mogli bi je nazvati “Putevima Hajduka Mijata Tomića”

2. Vran says:

Odvezao sam ovu turu prije 2 godine sa dvojicom kolega i samim autorom, te mogu reći da je vrhunska.
    Bio je to kraj svibnja 2013.
    Temperature oko 20 stupnjeva a svuda naokolo snijeg po planinama.