Velebit: Velebitski Putevi i Oputine

Specifikacija staze (ID=0129):

Staza
Smjer kretanja:Gračac-Duboke Jasle-Alanska cesta-Sv.Rok-Lovinac-Štikada-Gračac
Opis staze:Staza je kružnog oblika. Start je iz Gračaca te se ide u smjeru Zadra te se ide kroz Đekića Glavicu starim i zaboravljenim putem koje je nekad bio glavna cesta prema Dalmaciji (alternativno može se i glavnom cestom). Tu morate prijeći prugu te se nakon par kilometara spajamo na D1 tj. magistralni put. Dalje idete prema prijevoju Prezid gdje se nalazi i istoimeni tunelčić. Ako ste kojim slučajem promašili skretanje prije tunela na lijevu stranu onda prođite kroz tunel i prvo skretanje na desno će vas dovesti opet iznad tunela na staru cestu gdje nastavljate dalje prema Ćelavcu asfaltnom cesticom malo zahtjevnijim usponom koji ima par serpentina.Prolaskom kroz jedan kameniti prijevoj ukazuje vam se sa lijeve strane pogled na dalmatinsko zaleđe i obalu, a na desnoj strani su vam Duboke Jasle u koje se trebate spustit. Nastavljate dalje par stotina metara uzbrdo i nailazite na jedino skretanje na lijevu stranu na makadamski put.  Došavši do tog skretanja znajte da ste prošli najteži dio ove rute sa najvećim usponom, ali pred vama je lijep spust od 5-6 km u Duboke jasle (pripazite na krave). Sad vas čeka opet uspon po previji i penjete se na Jaslansko Bilo, te po završetku tog uspona idete na račvanju desno te na idućem račvanju oštro lijevo i tu ste već na Žuljinama i Miloj Vodi gdje vam se nalazi i izvor pitke vode (desno od jezerca). Dalje vas očekuje blagi uspon prema Crvenim Izvorima i Majstorskoj cesti (Terezijani). Dolaskom na tu jako dobru makadamsku cestu čeka vas višekilometarski spust do Sv. Roka i dalje do Lovinca. Tu ima dosta račvanja te se držite gpx zapisa jer nedugo nakon izlaska iz Lovinca očekuje vas loš makadamski put i oputina, odnosno singletrack koji vas vodi preko potočića, rječica, mostića ... Slijedeći dodir sa asfaltom biti će vam u Razboljinama i Šimićima. Držite se asfalta do glavne ceste gdje idete desno preko mosta, pa onda na lijevo gdje vas trag vodi na Štikadsko jezero. Vozite se nasipom skroz do pod Velebit gdje skrećete lijevo na preljevni nasip. Prelaskom preko tog nasipa očekuje vas singletrack kroz livadice i šumice nakon čega izlazite direktno na željeznički kolodvor u Gračacu. Pratite oznake do centra Gračaca odakle ste i krenuli.
Mapa
Pomoću padajućeg izbornika, gore-desno na mapi, možete odabrati jednu od 6 vrsta karata za prikaz podloge. Također možete uključiti i oznake mjesta. Pritiskom tipke miša na krajnju ikonicu gore-desno, možete raditi sa kartom preko cijele površine. Ispod karte je profil terena, te link za preuzimanje datoteke.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Youtube Video za ovu stazu nije pridružen !!!
GPX download ove staze
Preuzmite VelebitskiPuteviOputine.gpx

Naše fotogalerije do sada
Pogledajte naše fotogalerije do sada

Naš Youtube kanal
Pogledajte naš Youtube kanal

Naša Facebook stranica
Pogledajte našu Facebook stranicu

Dropbox mapa staza za Download
Zapisi staza u digitalnome obliku za Offline rad